PRaktykuj za granicą” – uczestnicy drugiego etapu wybrani!

II etap XI edycji konkursu „PRaktykuj za granicą” – rozpoczęty. Znamy już nazwiska studentów, którzy będą walczyć w kolejnej turze o zagraniczne staże public relations w Londynie, Pradze i Bukareszcie. Lista wybranych została opublikowana na profilu wydarzenia konkursu na Facebooku. Organizator konkursu – Instytut Monitorowania Mediów – sprawdził również z jakich uczelni wyższych napłynęło najwięcej zgłoszeń.

Zadaniem konkursowym w I etapie „Praktykuj za granicą” było stworzenie briefu strategii komunikacji dla wybranej fundacji i zakresu: „Pomagamy ludziom”, „Pomagamy zwierzętom” i „Promujemy kulturę”. Zainteresowanie tematami z obszaru CSR wykazali studenci z 32 uczelni wyższych z różnych części Polski. W pierwszej piątce znalazły się: Uniwersytet Warszawski (30% zgłoszeń z pierwszej piątki), Uniwersytet Jagielloński (24%), Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (19%), Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (14%) i Uniwersytet Wrocławski (13%). Co ciekawe wymienione uniwersytety cieszą się bardzo zróżnicowaną popularnością w mediach. W tym samym okresie, w którym napływały zgłoszenia konkursowe, czyli od 1 kwietnia do 30 czerwca IMM zbadał także obecność w mediach pięciu uniwersytetów, z których studenci najczęściej rejestrowali się do „Praktykuj za granicą”. O ile Uniwersytet Warszawski i Jagielloński przodują także w tym obszarze, zdobywając kolejno ok. 32 tys. i ok. 28 tys. publikacji w prasie, rtv i internecie, to na temat Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu pisano tylko 2,3 tys. razy, czyli ok. 5 razy mniej niż o Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza (11, 7 tys.), czy Wrocławskim (9,5 tys.).

Na kolejnych miejscach pod względem liczby zgłoszeń uplasowały się: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytet Gdański oraz Uniwersytet Śląski.