Spring AgorAsturias już za nami!

W dniach 31.03-5.04 jedenastoosobowa reprezentacja AEGEE-Kraków wzięła udział w największym i najważniejszym statutowym wydarzeniu naszej organizacji jakim jest AGORA.

Wiosenna AGORA zorganizowana została przez AEGEE-Oviedo w malowniczym mieście Gijón na północy Hiszpanii. Ok. 600 członków AEGEE zgromadziło się w jednym miejscu, aby wspólnie debatować nad przyszłością naszej organizacji.

Podróżując w mniejszych grupach; czy to autostopem, samolotem, pociągiem albo autobusem, prędzej czy później wszyscy dotarliśmy na miejsce. Niestety, nie wszystkim z nas udało się zdążyć na ceremonię otwarcia, która przepełniona była muzyką, tańcem i asturyjskimi motywami. Ja również należę do osób, które przyjechały tuż po jej zakończeniu. Jednak z tego co usłyszałam od innych, powinnam żałować, że jej nie zobaczyłam.
Ze wszystkimi spotkałam się więc dopiero na gymie. Rolę naszej noclegowni pełniła hala – Palacio de Deportes z której dojazd na miejsce obrad zajmował nam 5 minut autobusem.
Temperatura nawierzchni na gymie sprawiała, że wstanie przed siódmą nie było dla nikogo problemem. Wstawaliśmy szybko i radośnie na myśl, że możemy już opuścić nasze materace i śpiwory, zjeść energetyczne hiszpańskie śniadanie i choć na chwilę wyjść na słońce, które grzało dość mocno.
Chwila ta była naprawdę krótka dla Tych, którzy nie chcieli lub nie mogli spóźnić się na obrady. A było nad czym dyskutować. Przygotowanych zostało aż 15 propozycji zmian.

Sesje plenarne, prytania i cała część merytoryczna wydarzenia odbywały się w Universidad Laboral – największym budynku Hiszpanii i bez wątpienia jednym z najpiękniejszych budynków uniwersyteckich na świecie.
W tym miejscu odbywały się także warsztaty dla osób przyjeżdżających jako „visitorzy”. Osoby te mogły uczestniczyć w workshopach takich jak m.in.: „30 years of AEGEE – now VS. then. What has changed?”,” Erasmus+: your source of funding opportunities!” czy “Entrepreneurship and startups”.

Podczas tegorocznej AGORY wybraliśmy nowy zarząd AEGEE-Europe. Była to chyba najbardziej emocjonująca cześć wydarzenia, szczególnie dla naszej anteny. Nowym prezydentem AEGEE-Europe została Aleksandra Kluczka, będąca członkiem AEGEE-Kraków, w latach 2012/2013 pełniąca funkcję Vice-Prezydenta oraz Członka Zarządu ds.FR.
Poznaliśmy także organizatorów wiosennej AGORY (AEGEE-Bergamo) oraz EPMa (AEGEE-Leiden).
Nie obyło się też bez kradzieży flagi. Dzięki czujności Grześka i Igi zdobyliśmy flagę AEGEE-Yerevan przez co nasz summer został zaprezentowany na scenie. Tereza z AEGEE-Yerevan w stroju niinja zachęcała do przyjazdu na naszego Summera, którego w tym roku organizujemy z Budapesztem.
Flagę ukradło także AEGEE-Gliwice. Aby wykupić flagę AEGEE-Ferrara miało zatańczyć tunaka. Słysząc pierwsze nuty tej znanej nam wszystkim melodii, prawie cała krakowska reprezentacja znalazła się na scenie, aby pomóc w wykonaniu zadania.

Pomiędzy warsztatami, zebraniami, a posiłkami zawsze mieliśmy trochę wolnego czasu, który mogliśmy poświęcić na poznawanie nowych ludzi, zwiedzanie miasta czy chociażby na wyjście na plażę.
Po intensywnych dniach, wieczorami przygotowane zostały imprezy integracyjne utrzymane w różnych konwencjach: SUIT UP PARTY, NEON PARTY, HAWAIAN PARTY, 30th ANNIVERSARY PARTY i European Night.
Tę AGORĘ na pewno wielu z nas będzie dobrze i długo wspominać.

Kto na AGORZE jeszcze nie był, a angażuje się na poziomie lokalnym – szczerze polecam. Uczestnictwo w takim wydarzeniu daje poczucie, że tak naprawdę mamy wpływ na to jak nasza organizacja będzie wyglądała w przyszłości, a poziom europejski nie jest tak odległy i nieosiągalny jak Wielu osobom może się wydawać. Podczas tego wyjazdu ja osobiście wiele się nauczyłam, jeszcze lepiej poznałam AEGEE i spędziłam pięć niesamowitych dni ze świetnymi ludźmi. Następna AGORA już w październiku w Kijowie!