Jak nauczyć się zarządzać swoim czasem dzięki AEGEE? – 5 sposobów


Słyszałeś wiele razy, że w organizacji studenckiej można się wiele nauczyć, ale nie za bardzo wiesz czego?

Cóż… trochę tego jest 🙂 A jednak nasi członkowie najczęściej odpowiadają, że w AEGEE nauczyli się

zarządzania swoim czasem

i właśnie temu poświęcony będzie ten wpis. Zebraliśmy wypowiedzi naszych członków odnośnie tego, jak działalność w organizacji pomogła im w lepszym zarządzaniu swoim czasem… i oto one 🙂

 

Pewnie wiele razy słyszałeś, że im więcej masz zajęć, tym więcej czasu. My uważamy, że to nie do końca prawda ? Czasu masz zawsze dokładnie tyle samo, ale gdy masz więcej spraw „do załatwienia”, uczysz się lepiej tym czasem zarządzać. Spróbuj sam, a my obiecujemy, że działanie w organizacji studenckiej nauczy Cię lepszego zarządzania swoim czasem. Jak? Oto nasze 5 sposobów:

 

#1. Wykorzystywanie z pozoru „straconego” czasu

Jak często zdarza Ci się jeździć tramwajem, stać w kolejce do sekretariatu, siedzieć w poczekalni u lekarza nie robiąc kompletnie nic? Nie żeby w „robieniu niczego” było coś złego, ale czasem można ten pozornie spisany na straty czas wykorzystać. Odpisywanie na maile dotyczące projektu? Zaplanowanie kolejnego dnia? Często to robią Aeżacy w autobusach i kolejkach „oszczędzając” trochę czasu na później 🙂

 

#2. Używanie internetowych narzędzi do planowania zadań

Często gdy w grupie pracujemy nad projektem, komunikacja przez Facebooka okazuje się niewystarczająca. Wtedy sięgamy po narzędzia stworzone po to, by ułatwiać organizację zadań, planowanie czy komunikację w grupie. Słyszałeś kiedyś o Podio, Trello, Slacku? W AEGEE uczymy się korzystać z tych programów, a potem często wykorzystujemy je sami dla siebie – do ogarnięcia „chaosu zadań” w pracy, na uczelni i w życiu 😀

Spróbujcie sami, to dość proste i darmowe narzędzia. A jeśli samemu nie podołacie obsłudze programów… cóż, zapraszamy do AEGEE 🙂

 

Warsztaty z obsługi aplikacji Trello podczas MTC (maj 2017)

 

#3. Priorytetyzacja zadań

OK, nie zawsze uda Ci się zrobić wszystko, co byś chciał. Często wzięcie na siebie kilku drobnych obowiązków w organizacji studenckiej sprawia, że z czegoś musisz zrezygnować. Czasami może po prostu z kolejnych 30 minut scrollowania memów, a czasami ze zrobienia czegoś na uczelnię. I tu dzieje się magia – bo nagle okazuje się, że niezrobienie tych rzeczy nic nie zmienia 😉 Wtedy o wiele łatwiej nauczyć się nadawania zadaniom priorytetu: dzisiaj AEGEE poczeka, bo uczę się na ważne kolokwium, ale jutro nie muszę iść (gdzie? sam uzupełnij) i wypełnię ten wniosek, którego potrzebujemy do nowego projektu.

 

#4. Tworzenie listy zadań i planu dnia

Nie każdy z nas ma niezawodną pamięć, a gdy coś się zapisze, to łatwiej o tym nie zapomnieć, nawet jeśli nie zajrzysz do notatek. Nie każdy też musi tworzyć listy zadań, ale jeśli chciałbyś wyrobić sobie nawyk ich robienia to AEGEE powinno okazać się pomocne 😉

 

#5. Utrzymywanie równowagi między „pracą” a odpoczynkiem

No dobra, przyznajemy się. Czasami zdarza nam się tak „wciągnąć” w działania AEGEE, że zapominamy o relaksie, ulubionych książkach i dodatkowej godzince snu od czasu do czasu. Ale z czasem okazuje się, że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Idziemy po rozum do głowy i doceniamy wyłączenie Facebooka albo niedzielne lenistwo. Mamy też swoje czwartkowe spotkania, podczas których nie rozmawiamy o projektach, ale spotykamy się na mieście i snujemy podróżnicze marzenia (lub opowieści). I wtedy wszystko jest na swoim miejscu 😉

 


Jeśli chcesz sprawdzić na własnej skórze jak AEGEE uczy zarządzania czasem sprawdź jak do nas dołączyć. Przy okazji zobacz też 8 innych powodów, dla których warto to zrobić.

 

Niektórzy mówią, że czas to pieniądz, ale naszym zdaniem nie mają racji. Czas jest o wiele cenniejszy, nie można wygrać dodatkowych minut ani odzyskać tych, które upłynęły.

A skoro tak, to chyba warto dobrze go wykorzystać?